Allegro Monitoring

AllegroMonitoring houdt 24/7 bij hoe jouw platform presteert. Structurele knelpunten worden zo snel zichtbaar en behandelbaar. Zaken als een tekort aan schijfruimte of werkgeheugen worden duidelijk vóór ze problemen kunnen veroorzaken.

AllegroMonitoring houdt de processen op jouw platform dag en nacht in de gaten en genereert rapporten, met duidelijke adviezen waar je iets mee kunt. Voor urgente zaken zoals een defect aan de server of een noodzakelijke update kunnen verschillende alerts worden ingeregeld, afgestemd op jouw prioriteiten. Wil je iedere week weten of de antivirus programmatuur van al jouw medewerkers up-to-date is? Dan laten we het je weten wanneer dit niet zo is.

Supportdesk

We zijn open van maandag tot vrijdag van 8:30 tot 17:00 met uitzondering van nationale feestdagen, daarbuiten zijn we op afspraak bereikbaar.

Met een goed functionerende supportdesk kunnen jouw medewerkers zich op hun kerntaken richten. Of je de support nu centraal via een interne IT’er wil laten lopen of iedere medewerker afzonderlijk een hulplijn wil bieden: door het maken van duidelijke afspraken is alles mogelijk. We zijn een relatief kleine organisatie met nauwelijks verloop in het aantal medewerkers. De supportmedewerkers hebben dagelijks nauw contact met consultants in het veld en de binnendienst. Meld en volg lopende zaken zoals je dat prettig vindt. Telefonisch, per email of via ons Self Service Portal, die wij voor onze vaste klanten beschikbaar hebben gesteld.

On-site support

Tegenwoordig kan er heel veel op afstand, maar niet alles. Daarom bezoeken we ook graag jouw locatie binnen Nederland voor 1-op-1 ondersteuning, het oplossen van hardware problemen of om te praten over de toekomst van jullie IT. Op vaste momenten, projectmatig of ad-hoc, onze consultants zijn daar waar je ze nodig hebt !

We streven ernaar voldoende mensen in te werken om continuïteit te kunnen garanderen, zonder dat jij bij ieder bezoek opnieuw kennis hoeft te maken. Onze organisatie kent een uitzonderlijk laag verloop. Sinds 1993 bedienen we een gevarieerd gezelschap aan relaties. In veel gevallen hebben we destijds hun eerste PC geleverd en faciliteren we ze nu een hybride cloud of IaaS omgeving vanuit onze datacentra.

IT detachering

Tijdelijk of voor langere termijn op zoek naar een systeembeheerder of supportmedewerker?

Grotere organisaties beschikken over het algemeen wel over één of meer interne IT’ers, maar komen soms handen tekort bij projecten of uitval van vaste medewerkers door verlof of ziekte. Het binnenhalen van een goede IT’er is sowieso niet eenvoudig, laat staan op tijdelijke basis.

In deze gevallen kunnen onze mensen bijspringen waar nodig. Voor een dagdeel per maand, of een jaar fulltime; er is altijd een mouw aan te passen. Ons langste detacheringsproject tot nu toe heeft bijvoorbeeld ruim 10 jaar gelopen. We bespreken de mogelijkheden graag met jou.

Project management

Projectmanagement is belangrijk om veranderingen zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen. Bij ieder project moet er worden gezocht naar een passende werkwijze. De manier waarop projecten georganiseerd, voorbereid, gepland, uitgevoerd en afgerond worden.

Onze mensen staan klaar om sturing te geven aan jouw project en je te begeleiden met de volgende punten:

opstellen van projectstappen;
vaststellen van doorlooptijd, rollen en taken;
inplannen en coördineren;
communicatie met klant en betrokkenen;
voortgang en problemen registreren;
resultaat en evalueren;

Kunnen wij jou van dienst zijn?

Heb je een vraag, of wil je meer informatie? Kom met ons in contact.

Kom in contact