Allegro

VoIP, hoe en waarom

VoIP, hoe en waarom?
VoIP staat voor “Voice over IP” en is een techniek waarbij spraak wordt gedigitaliseerd en in kleine pakketjes wordt verzonden via een computer. Eenmaal aangekomen bij de ontvanger wordt deze data omgezet in geluid. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het zogenoemde IP-protocol. Dit is hetzelfde protocol dat wordt toegepast om bijvoorbeeld informatie over internet te verzenden. Vrijwel overal kan gebruik worden gemaakt van VoIP. Het enige vereiste voor het integreren van VoIP in uw organisatie is een actieve internetverbinding.

VoIP- en ander internetverkeer kunnen beide over één internetverbinding lopen. Om te zorgen dat telefoongesprekken niet gaan haperen wanneer de internetverbinding voor andere zaken gebruikt wordt, kan een deel van de beschikbare bandbreedte voor VoIP verkeer worden gereserveerd. Hoe groot dat deel is, hangt af van het aantal telefoongesprekken dat gelijktijdig gevoerd moeten kunnen worden.

VoIP is een effectieve oplossing voor (“het nieuwe”) flexibel werken. In elke ruimte kan er gebruik worden gemaakt van ieder toestel en u behoudt uw eigen nummer. Overal waar een internetaansluiting aanwezig is, kunt u bellen of gebeld worden. Uw medewerkers zijn (desgewenst) op één nummer overal en altijd op bereikbaar, zowel de vaste als mobiele telefoon.

VoIP via Allegro biedt U een groot aantal functionaliteiten, dat ver boven de functionaliteiten van een traditionele telefooncentrale uitstijgt. Beschikbare functionaliteiten zijn onder andere keuzemenu's, wachtrijfunctie, automatisch doorschakelen, tijdstanden, fax-naar-email, belgroepen en uitgebreide gespreksrouteringen. Met AllegroHostedVoIP heeft u het gemak van één contract, één factuur, één helpdesk en een volledig geïntegreerde hosted oplossing voor vaste telefonie en internet. Mutaties kunt u laten uitvoeren door onze helpdesk.

Onbeperkt bellen
Met AllegroHostedVoIP kunt u vanaf uw vaste en/of mobiele telefoon voor een vast bedrag per maand onbeperkt* naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland bellen. De gesprekskosten voor internationaal bellen en voor het bellen naar servicenummers brengen wij u apart in rekening.

* “Fair-Use Policy” van toepassing: kosteloos maximaal 30% overschrijding van het aantal belminuten waar het tarief op gebaseerd is, namelijk het gemiddelde over minimaal de afgelopen drie maanden.

Geen investering in telefooncentrale nodig
U hoeft niet te investeren in een nieuwe telefooncentrale of server op locatie als u overstapt naar AllegroHostedVoIP. De telefooncentralefunctionaliteiten worden direct vanuit ons hosted platform aangeboden.

Klaar voor de toekomst
AllegroHostedVoIP kan worden uitgebreid met de modules “Zakelijk Pinnen”, “Zakelijk Alarm” en VPN (een Virtual Private Netwerk). Hiermee biedt Allegro u een totale communicatieoplossing.